Tahukah berapa jumlah penilaian suara itu dilakukan oleh Cobbold Commission?

4000 sahaja untuk kedua-dua Negara.

Cobbold mengandaikan atau mengambarkan sokongan dalam bentuk pecahan bagi memperlihatkan sokongan tersebut.

1/3 daripada 4000 menyokong tanpa memahami apa sebenarnya Malaysia itu.

1/3 daripada 4000 bersyarat.

1/3 daripada 4000 menentang.

Jumlah kedua-dua Negara adalah lebih kurang 1 juta lebih.

Untuk memudahkan pengiraan, genapkan angka tersebut kepada 1 juta.

Daripada 1 juta penduduk Negara Sabah dan Negara Sarawak, hanya 4000 suara sahaja yang dinilai.

Manakala berdasarkan kepada rekod, lebih 100 ribu rakyat menentang.Menyokong adalah ((1/3 x 4000)/ 1,000,000)x 100 = 0.13%

Rekod sejarah merekodkan lebih 100,000 rakyat membantah (North Borneo dan Sarawak) membantah yang merangkumi 10% daripada jumlah populasi tersebut.

Bagaimana 0.13% dijadikan asas untuk menyokong idea malaysia pada tahun 1963???

Inilah yang dikatakan oleh British iaitu malaysia merupakan Operasi Neo-Kolonialis. Melalui data ini, Memerdekakan Negara Sabah untuk membentuk Negara Republic of Sabah North Borneo / Negara Republik Sabah Borneo Utara bukan satu pilihan tetapi satu TANGGUNGJAWAB!

Berikan sokongan anda kepada Gerakan Kemerdekaan yang akan mengangkat martabat Bangsa dan Negara ke peringkat Asia dan Dunia!

Tempoh persediaan untuk Memerdekakan Negara diberikan dalam masa 7-10 tahun. Lakukan ini bukan untuk diri tetapi untuk anak cucu-cicit keturunan Generasi kita semua.Mari kita semua mewariskan legasi kita, legasi sebagai Pejuang Kebangsaan dan Pengasas Bangsa Republik, yang akan memberikan sebuah Negara yang Merdeka dan Berdaulat kepada mereka, Generasi masa depan kita.Bersama-sama kita noktahkan, titikkan penjajahan malaya yang dilakukan atas nama malaysia untuk sekali dan selamanya.

Pihak kami yakin akan kemampuan Bangsa Negara Sabah, yang telah matang dan bertemadun setelah melalui pengkhianatan, penindasan, diskriminasi, penipuan dan ancaman selama 60 tahun dibawah Jajahan malaya/malaysia.

MERDEKA!!!


Mosses PA Ampang

Labels:

Post a Comment

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.